Pohjoinen Keski-Suomi on Sydän Suomessa

Pohjoinen Keski-Suomi on Sydän Suomessa

Kun pohjoisen Keski-Suomen ja tarkemmin sanottuna Saarijärven-Viitasaaren seudun alueella todettiin vuoden 2019 alkupuolella, että seudun tunnettuus on heikkoa ja että yhteneväisiä toimenpiteitä ja imagoa tarvitaan seudun nostamiseksi parempaan tunnettuuteen, käynnistettiin seudullinen EKKO-hanke. EKKO-hanke koostuu kolmesta osa-alueesta: Invest in Staff – Satsaa ihmisiin- keskittyy alueen yritysten henkilöstön hyvinvointiin ja osaamiseen, Move&Work – Tuu ja Tee – hakee alueelle osaajia ja osaamista kasvuun ja kansainvälistymiseen sekä Invest in & do Business – Sijoita bisnekseen – jonka avulla halutaan moninpuolistaa seudun elinkeinorakennetta, hakea innovatiivisia uusia yrityksiä ja buustata seutua parempaan ja kiinnostavampaan tulevaisuuteen – myös imagollisesti. Syntyi ajatus alueesta Sydänsuomessa.

Sydän Suomessa syntyi EKKO-hankevetäjien toisessa tapaamisessa, kun mietimme mikä olisi pohjoista Keski-Suomea kuvaava nimi. ”Sydän Suomi” nousi esille, mutta siitä Minna Liminka (Invest in Staff -osahankkeen HRD-asiantuntija) keksi ”Sydän Suomessa” mikä esiintyy myös Keski-Suomen maakuntalaulussa. Sydän Suomessa -brändiin on helppo samaistua ja siihen on helppo lisätä markkinointia kohdentavia etu- ja jälkiliitteitä. – Petri Mustamäki, Invest in & do business -osahankkeen projektipäällikkö

Sydänsuomessa kotisivut on avattu

Sydansuomessa.fi -sivusto on avattu ja sitä kautta pääsee tutustumaan jatkossa pohjoisen Keski-Suomen arjen, työelämän, yrittämisen ja aluekehittämisen ajankohtaisiin asioihin. Kotisivuille on tarkoitus kerätä myös jo alueella asuvien tarinoita siitä, miksi juuri he ovat päättäneet elää elämäänsä Sydänsuomessa. Jos haluat jakaa oman tarinasi, voit olla yhteydessä Sydäänsuomessa-tiimiin tai ottaa yhteyttä Sydansuomessa.fi-sivustolta löytyvällä yhteydenottolomakkeella.

Kannattaa myös ottaa jo seurantaan Sydänsuomessa sosiaalisen median kanavat ja käyttää omissa julkaisuissaan aktiivisesti merkintää #sydansuomessa, sillä tätä kautta kaikki voivat vaikuttaa uuden imagon näkyvyyteen ja tietoisuuden leviämiseen.